2012. március 7., szerda

Mennyibe kerül egy matrac? III. rész

Határ a csillagos ég...




Szerzői jogvédelemre hivatkozva a három legnevesebb európai boxspring márka magyarországi képviselete megtiltotta a márkanevek kiírását. Bár a top felső kategóriás ágyakról-matracokról írt cikkemet továbbra sem érzem rágalmazónak vagy sértőnek és továbbra is azt gondolva, hogy egy blog bejegyzésben igenis elhangozhatnak márkanevek és megjelenhetnek esetleges kritikák -a márkanevek magyarországi képviseletének kérésének mégis eleget teszek. 


Így fog Ön most egy csonka, már-már értelmetlen cikkel is találkozni az oldalamon. Sajnálom.

Idézet a hivatalos levélből:

"Tisztelt Pálinkás László Matracguru! 

Ez úton értesítjük, hogy kifogással élünk a
http://alvaskultura.blogspot.hu/2012/03/mennyibe-kerul-egy-
matrac-iii-resz.htmloldalon megjelent bejegyzésével 
kapcsolatban. 

Tájékoztatjuk, hogy nemzetközi szerzői jogok védelme alá esik 
a *******, ***** ** *****, **-****** szellemi termékei, 
márkanevei, logói, szövegei,fotói, grafikái audio- vagy 
videoanyagi és forráskódjai. Ezen szellemi termékek engedély 
nélküli felhasználása, reprodukálása a szerzői jogok
megsértését jelenti.

Továbbá hitelrontásnak tekintjük a bejegyzés olyan részeit mint:

-ebben a kategóriában található termékek árai sokszor annyira
irreálisak-szürreálisak
 
-mi a franc van ezekben a matracokban.
 
-néha bemászik az olcsóbb felső-közép kategóriába 
 
-az utolsó nullát valószínű, hogy a tradícióért és az 
életérzésér kell majd kifizetni
 
-beruházunk egy ilyen matracba és Márkus László módjára 
elkezdjük alkatrészenként beárazni a matrac valódi értékét

Továbbá bújtatott reklámnak és jogtalan előnyszerzésre 
irányuló törekvésnek véljük a bejegyzés végén kereskedelmi 
célokat szolgáló weboldalainak feltüntetését és a címkék 
között a *******, ***** ** ***** és **-****** márkanevek 
felsorolását is.

Ez úton kérjük arra kérjük, hogy a *******, ***** ** *****, 
**-****** márkaneveket, logókat, fotó és videoanyagot valamint 
hivatalos oldalról történő idézetet mihamarabb, de legkésőbb 2 
héten belül távolítsa el a bejegyzésből és egyéb kereskedelmi 
célokat szolgáló weboldaláról. 

Amennyiben nem kíván eleget tenni kérésünkre, az érintett gyárak 
ügyvédi irodáival közösen jogi útra tereljük ügyünket és 
kártérítési igénnyel lépünk fel."    
 
A levél értelmetlen karaktersorozatait, például: „
könnyebb olvashatóság érdekében kihagytam az idézetből.
 
 
Tisztelt ******* úr!

Aggodalmát a blogbejegyzésemmel kapcsolatban őszintén nem értem, írásom inkább volt megállapító, mint sem sértő vagy rágalmazó; ennek ellenére az említett blog oldal tartalmát átalakítottam, az Ön által kért idézetek, márkanevek, képi -és videóanyagok, logók  az alvaskultura.blogspot.hu oldalról eltávolításra kerültek.
Kérném ellenőrizze át az oldal megváltozott tartalmát és amennyiben bármilyen további kifogás merülne fel, úgy a jövőben is készséggel állok az Ön rendelkezésére.

A konfliktusért szíves elnézését kérem.

Üdvözlettel:

Pálinkás László
30/6** ** **

 Tehát a "csonka" felső kategória...
 
 Nos, lassan elérkezünk a háromrészes kis "mennyibe kerül egy matrac?" cikksorozatunk utolsó állomására és egy kicsit elkezdjük karcolgatni valóban a csillagos eget. Ez egy nagyon érdekes kategória lesz talán azért is, mert az ebben a kategóriában található termékek árai sokszor annyira irreálisak-szürreálisak, hogy az ember már csak ezért is kíváncsi, hogy mi a franc van ezekben a matracokban. Ezen is csak feküdni fog valaki, ahogyan egy Bentley is csak elvisz A pontból B pontba minket...

Hűen megmaradva az autós analógiánknál, megpróbálunk betekintést nyerni a Rolls-Roys, Bugatti, Aston Martin, Bentley karosszériái alá, és megpróbáljuk feltárni azokat a fontos elemeket, amik ezeket a termékeket a top-kategóriába emelik. Megpróbáljuk megvilágítani, hogy hogyan kerülhet egy matrac 2-4 000 000 Forintba és ez bizonyos cégeknél csak a középkategória lesz majd.

Mi kerül ebben a fotelben 7 200 forintba?
Feltétlenül foglalkoznunk kell az alapanyagok minőségével, mert a termékek használati és egyéb értékét ezek hosszú távon nagyban fogják befolyásolni. Minőség alatt gondolok itt a származási helyre, az alapanyag tisztaságára, annak vastagságára, stb. Az autós hasonlatunkban a Kispolszkit is csak karosszéria elemek veszik körül, csak: egy kicsit kevesebb, vékonyabb, rosszabb minőségű alapanyagokból. Ugyanez lehet a virslik esetében is (lehet, hogy egyik sem látott húst), a 600 forintos teszkós áztatott-felfújt virsli és a valódi bécsi virsli között akár négy-ötszörös árkülönbség is lehet! És ez csak egy virsli.

Minden területnek meg vannak ezek a kiemelkedő és hihetetlenül drága termékei, tehát nem csak az autók és matracok között találunk az átlagosnál kétszer-tízszer vastagabb árcédulát:

Montblanc (toll)
Armani (ruha)
Doxa (óra)
Don Perignon (pezsgő)
Iphone (telefon)
Manolo Brahnik (cipő)
Luis Vuitton (táska)

A fenti nevek közül bizonyára Ön is sok ismerős névvel találkozott, ezek a márkák saját területükön talán a legismertebb prominens márkák. Viszont van egy közös halmaz, amelybe az összes fenti márka összevonható: mindegyik termék látszik, mindegyik termék a gazdagságot szimbolizálja és prezentálja a külvilág felé. És mi a helyzet a matrac márkákkal? Természetes, hogy egy matrac vagy egy ágy nem szólhat a külvilág felé, hiszen egy zárt hálószobába kerül a termék, bár az, hogy egyes termékeknél ugyanaz a matrac/ágy található meg mondjuk egy híres királyi család hálószobájában kétségtelenül presztízs-értékű:

"Szerzői jogvédelemre hivatkozva a három legnevesebb európai boxspring márka magyarországi képviselete megtiltotta a márkanevek kiírását"

A svéd királyi család...
Azt kell feltételeznem, hogy a fenti nagyon-nagyon híres matracmárkák közül alig találunk olyat, amelyik egy átlagos hazai vásárló számára ismert lehetne. Amíg a luxus külső megnyilvánulása valamely ismert és felkapott divattermék lesz, addig a fent felsorolt gyártók matracai a a privátszvéra luxustermékei, a rejtőzködő fényűzés és a bő lére engedett pénztárcával megáldott felső tízezer belső igényességének matracai. A svéd királyi család például 1952 óta a ******* cég Top kategóriás ******* ágyán hajtja álomra a fejét. Beszélhetnénk sznobizmusról is, de nem tehetjük, mert a sznobizmus a legtöbb esetben kifelé mutogatja magát, a sznobizmust a külvilág táplálja és, mint már tárgyaltuk a matrac nem a külvilágnak szól.

Egészen érdekes ódon habmatracok (rugó nélküli matracok) területén mindössze egy matracmárkának sikerült ebbe a kategóriába felküzdenie magát, ez pedig a Tempur. A Tempur hivatalos oldala szerint ennek az anyagnak a megfogalmazása a következőként szól:

"A nyomáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkező TEMPUR® anyag áttörést jelentett az alvás technológiájában, amely mindenkorra megváltoztatja azt a módot, ahogy jelenleg alszunk. E forradalmian új anyag története, amely a szíve és lelke az összes TEMPUR terméknek, a NASA kutatásokkal kezdődött, olyan anyag kifejlesztése érdekében, amely csökkentené azt az óriási megterhelést, amelynek az űrhajósok vannak kitéve. A TEMPUR társaságnak dolgozó szakemberek tudasították a TEMPUR nyomáscsökkentő anyag óriási hatóképességét és több millió dollárt befektetve, csaknem egy évtizedet kutatással eltöltve, foglalkoztak azzal, hogy az anyag ideális felületté váljon az alváshoz."

Szóval olyan termékről van szó, amely egy anyagtípusban időben az első volt. Tehát egy olyan nyitott cellás, viszkóz-elasztikus, hőmérsékletre érzékeny, nyomáscsökkentő anyaggal állunk szemben, ami a kifejlesztésekor eredetileg más célra lett szánva, így a matrac területen a megjelenéskor különlegesnek, egyedülállónak és -még egyszer- elsőnek számított.

Az árban természetesen itt is megjelenik a kutatás-fejlesztés több millió dolláros költsége, megjelenik az "első és eredeti" címkéért járó márka-felár, megjelenik és kivételes hangsúllyal fonódik a márka köré a NASA -nem kis mértékben- értékemelő logója, megjelennek az űrkabint szimbolizáló próbakabinok a kereskedésekben és minden részlet tökéletes hangsúlyban és egyensúlyban bukkan az arcunkba: ahogyan azt egy prémium márkától elvárhatjuk.

A Tempur-világ

Az ezt követő matracokhoz képest a Tempur a csúcs-felső kategóriában még az elérhető árfekvést képviseli, gyakorlatilag 3-6 havi nettó minimálbérért már elérhetők a matracai, ami viszont távolról sem mondható el a felsorolás többi márkájáról, bár egy-kettő a recesszióra való tekintettel néha bemászik az olcsóbb felső-közép kategóriába (Treca de Paris).

Ez itt egy kép helye, ahol a márkák logói voltak láthatók...

A világ legdrágább betűi...

Ez nem mondható el sem a ******* matracokról-ágyairól sem pedig a **-****** matracairól vagy boxspring ágyairól. Itt a valódi luxus néz velünk szembe mind megjelenésben, mind pedig beltartalomban. Míg a Tempur esetében egy formahabosítással készülő és sorozatban gyártott technológiai matracról beszélhetünk, addig érdekes módon a valódi felső kategóriában hagyományos  alapanyagokból, hagyományosan manufakturális módszerekkel kézzel készülő készülő matracokat fogunk csak találni.

Ez itt egy videó helye a manufakturálisan készülő matracokról

**-******: végtelen eleganciához végtelen számok...



Itt a legnevesebb boxspring ágy márka bemutatkozó írása volt található

Amit már cikkünk elején is sejthettünk, az az, hogy a luxus kategóriában található termékek árcédulája mögött bár luxus minőségű és méregdrága alapanyagok lapulnak, a vételár egy -jelentős?- részét majd a hozzá kapcsolt Queen Mary-Titanic életérzés fogja kitenni. A luxus kategóriában valóba egyedi készítésű rugótesteket kapunk, ismerek olyan matracot, amelyben 18 000db (tizennyolcezer!) rugótest van, a felhasznált gyapjú-kasmír-teveszőr-kapok-lószőr alapanyagok minősége és végtelenül királyi módon pazarló mennyisége mellett az utolsó nullát valószínű, hogy a tradícióért és az életérzésér kell majd kifizetni.

Így kedves böngésző ne lepődjön majd meg, amikor véletlenül valahol megáll egy ************** ágy előtt és átszámolva egy 18 000 000 forintos (tizennyolcmillió) árcédulát talál a fejvégen. Én többször feküdtem ilyen matracon különböző külföldi kiállításokon (ok: lehet, hogy az csak 8-10 000 000 forintos matrac volt). Hihetetlen kényelem, fantasztikus és semmihez nem hasonlítható kényelem.

Ez itt egy kép volt a világ legdrágább ágyáról...

Ok-ok, értem én, most egy kicsit kiakadtunk... Értsük meg: ez a világ egyik legdrágább gyártójának az egyik legdrágább matraca, amely ráadásul a Herods-nak készült a világ egyik legdrágább áruházának. Persze hitetlenkedhetünk is egészen odáig elmenve, hogy házunkat-lakásunkat-mindenünket eladva beruházunk egy ilyen matracba és Márkus László módjára elkezdjük alkatrészenként beárazni a matrac valódi értékét...

Ettől viszont óvva intek mindenkit. Szomorú és meglepően alacsony szám jönne ki a boncolgatás végén. Csalódottak lennénk, ráadásul még nincstelenek is. Rengeteg rugóval, kapokkal, lószőrrel és gyapjúval az ölünkben, állhatnánk az elmegyógyintézet előtt, hogy valaki aztán újra rendet tegyen a fejünkben.

Salvador Dalí: "Az őrültet a zsenitől csak a siker különbözteti meg"

Kedves böngésző! Elérkeztünk a mindentudás és az őrület határára. Most, hogy megbeszéltük a matrac árakat és nagy lépésekben húszezertől húszmillióig megkapargattuk a felszínt, megállapíthatjuk, hogy egy kicsit talán még jobban nem értjük ezt az egészet. Olyan ez is talán, mint a tanulás: minél többet tanul meg az ember, annál inkább jön rá, hogy milyen keveset is tud. Így valahol talán érdemes húzni egy vonalat.

 
A ceruza most már az Ön kezében van...

Üdvözlettel:

Pálinkás László

MatracGuru! Alváskultúra

www.biohome.hu 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése